Szczerość, to nasze drugie imię

Szczerze do bólu

Jedną z podstawowych zasad Pracowni Synergii jest szczerość wobec Klienta. Dlatego czasami powiemy coś prosto z mostu, bez owijania w bawełnę. Nie budujemy fałszywego obrazu sytuacji, który Klienta zapewni, że wszystko jest w porządku, jeśli to nieprawda. Pozwalamy sobie na zbyt wiele?


Gorzki lek najlepiej leczy

Współpraca z Pracownią Synergii to nie tylko biznes. To rodzaj terapii, której poddawana jest firma Klienta, a leczenie niestety musi niekiedy boleć. Maskując problem, tylko go pogłębiamy. Aby go rozwiązać, musimy nazwać rzeczy po imieniu i zacząć je efektywnie zmieniać. Dzięki temu, nasze działania są przejrzyste i klarowne, a Klient zyskuje pewność, że postawiliśmy właściwą diagnozę. Przykładem może być jeden z Klientów, który ostatnio wysłał nam proponowane przez siebie materiały promocyjne. Nie musiał długo czekać na odpowiedź Pracowni. Można powiedzieć, że oberwało mu się, ale jak sam twierdzi – zasłużenie:

Fajnie, brutalnie, prosto między oczy. Na dodatek prawdziwie (…). Dziękuję wszystkim za ten przykry obowiązek opiniowania miedzy łososiem trzeciej świeżości a czwartej świeżości.
Jak wyglądała nasza odpowiedź? Oprócz merytorycznej listy uwag i porady, co warto by było zrobić z tym materiałem, by go „uratować” dosłaliśmy dość odważną krytykę w postaci filmu, z którym skojarzył nam się przesłany prze Klienta materiał. Skojarzenie było jednoznaczne z tym filmikiem:

Pozwalamy sobie na takie uwagi, bo patrząc z zewnątrz, widzimy więcej. Dla Pracowni Synergii nie ma „zawsze tak było”. Liczy się przyszłość i zmiana na lepsze, którą budujemy w oparciu oindywidualną relację z każdym Klientem bez wyjątku. Dostrzegamy wyzwania, których Klient sobie nie uświadamiał. Żeby zdał sobie sprawę z powagi sytuacji, czasami jest potrzebny cios prosto między oczy.

Uczciwość popłaca

Jesteśmy dla Klienta nie tylko lekarzem, ale również partnerem – to dlatego pozwalamy sobie na więcej. Czy ktoś inny dostrzegł problem wcześniej? Być może pracownik Klienta, który bał się, że jak piśnie słowem, to „wyleci”. Być może kontrahent, który tylko skorzystał na błędach drugiej strony. Pracownia Synergii dba o zdrowie Klienta. Nie wykorzystujemy jego błędów – za żadne skarby nie popełnimy błędu w sztuce. Dzięki naszemu podejściu jest możliwa poprawa wizerunku i działań marketingowych przedsiębiorców, którzy są naszymi Pacjentami.
Zależy nam na transparentności działań i budowanej z Klientem relacji. Terapia, którą prowadzimy, ma zawsze całościowy charakter i sięga tak głęboko, jak to tylko możliwe. To powód, dla którego nasi Klienci nam zaufali. Jakimi bylibyśmy lekarzami, gdybyśmy wyleczyli jedną dolegliwość, a pominęli trzy inne?
Szczerość w interesach, szczególnie wśród firm B2B wydaje się rzadkością. Ale nie możemy jej unikać, jeśli naprawdę chcemy zbudować efektywnie funkcjonujące przedsiębiorstwo. Uczciwość to inwestycja, która procentuje – nie tylko czystym sumieniem, ale także zaufaniem partnerów, kontrahentów i sieci relacji, w które wszyscy jesteśmy uwikłani.