Widoczność – klucz do sukcesu, czyli cała prawda o SEO i AdWords

Współcześnie zarówno przedsiębiorcy i Klienci masowo korzystają z internetu. Trudno już sobie wyobrazić rynek odcięty od globalnej sieci. Skoro więc internet jest niezbędny, pytanie – w jaki sposób najlepiej go wykorzystać?

Potęga internetu

Powszechnie stosowanym zabiegiem jest tzw. SEO, czyli optymalizacja i pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych. Działa na prostej zasadzie – poznając mechanizmy obsługujące wyszukiwarkę, robimy wszystko, aby nasza strona internetowa pokazywała się jak najwyżej na liście wyników. W tym celu często wykorzystuje się zarówno media społecznościowe połączone z konkretnym adresem oraz internetowe katalogi i bazy danych.

Pytanie brzmi: po co to wszystko? Z bardzo prostego powodu. Wyobraźmy sobie, że szukamy sklepu modelarskiego w Warszawie. Wpisawszy w Google hasło „sklep modelarski Warszawa”, przejrzymy zapewne nie więcej niż dwie strony wyników. Po co szukać dalej, skoro pierwsze cztery odpowiedzi nas zadowalają? Celem SEO jest właśnie doprowadzenie do tego, aby to konkretna strona wyświetlała się na pierszym miejscu. Nie można bowiem wypromować produktu czy usługi, pozostając w cieniu.

Drugim, obok optymalizacji i pozycjonowania, sposobem na zwiększenie widoczności strony jest wykorzystanie usługi Google AdWords. To specyficzna forma bardzo precyzyjnie kierowanej reklamy, powiązanej z treściami na poszczególnych stronach internetowych. Pozwala efektywnie poprawić ilość wejść na stronę i tym samym zwiększyć rozpoznawalność firmy czy marki. Umiejętnie zastosowana, jest potężnym narzędziem służącym do zyskiwania widoczności w internecie. Dzięki precyzyjnie mierzonej klikalności reklam umożliwia też odpowiednie ich dopasowanie nie tylko do tematyki, ale również do indywidualnych preferencji użytkowników internetu.

DIY [do it yourself]? Nie tym razem.

Wciąż wielu przedsiębiorców nie przywiązuje wystarczającej wagi do świadomego kreowania wizerunku firmy. Mimo, że wydaje się to oczywiste, wychodzą z założenia, że sama jakość produktu czy świadczonych usług jest dla nich wystarczającą reklamą.

Niestety, aby dojść do takiego poziomu rozpoznawalności, potrzebne jest wiele lat pracy, budowania spójnej strategii firmy oraz działań marketingowych, przynajmniej w pierwszym okresie działalności. Benz czy Ford też nie zaczynali od produkcji na wielką skalę, ani nie mieli kolejki Klientów przed drzwiami. Nawet dzisiaj, kiedy obie marki są rozpoznawalne, wręcz ikoniczne, trudno wyobrazić sobie nakład sił i środków, jakie regularnie wkładają w tworzenie swojego wizerunku.

Czy samodzielne stworzenie skutecznej reklamy jest możliwe? Owszem, tylko jej skuteczność nie zawsze będzie taka, jakiej byśmy oczekiwali. Dlatego lepiej zdać się na opinię i umiejętności specjalistów – grafików, copywriterów, account managerów czy informatyków, którzy na co dzień mają do czynienia z podobnymi wyzwaniami. Przedsiębiorca w tym czasie może zająć się tym, w czym czuje się najlepszy – szukaniem nowych rozwiązań, doskonaleniem produktów i ich wdrażaniem na rynek, a fachowcy odwalą za niego reklamową „czarną robotę”.

W czasach olbrzymiej konkurencji i dynamicznych zmian na rynku, nie da się prowadzić interesu, będąc skrytym w cieniu. Zwłaszcza interesu nakierowanego na sukces.

Comment

There is no comment on this post. Be the first one.

Leave a comment