1. Dbaj o wizerunek
Nie od dziś wiadomo, że jak cię widzą, tak cię piszą. Jeśli więc uważasz, że świadome kreowanie wizerunku przedsiębiorcy, a co za tym idzie – również firmy, to domena wielkich korporacji, które olbrzymie kwoty wydają na PR, to czas zweryfikować ten pogląd.
Dobre zdjęcia pozwolą Ci odświeżyć image przedsiębiorstwa, pokazując jednocześnie, że jesteś człowiekiem, który zna się na rzeczy. Wizerunek firmy i jej właściciela to podstawa budowania pozycji na rynku. Czas więc o niego zadbać już teraz.
2. Pokaż się klientom
Zawsze chcemy wiedzieć, z kim mamy do czynienia. Dlatego tak istotne jest, aby klient mógł przynajmniej zobaczyć Twoją twarz. Umieszczone na stronie internetowej zdjęcie nie może być jednak byle jakie. To fotografia jest elementem, na podstawie którego klient wyrobi sobie opinię o Tobie jako człowieku i przedsiębiorcy, na podstawie Twojego wizerunku będzie się zastanawiał, czy Ci zaufać. Zdjęcie, obok dorobku, jest zatem jedną z najważniejszych części prezentacji firmy. I dlatego lepiej powierzyć jego zrobienie profesjonalistom.
3. Zabezpiecz się na wszelki wypadek
Wiemy już, że na stronie www zdjęcie znaleźć się musi. Ale dobrze jest mieć na podorędziu kilka dobrych fotografii. Otrzymujesz zaproszenie na konferencję, a może zgłaszasz udział swojej firmy w targach branżowych – i wówczas zdjęcie przydaje się bez dwóch zdań. Dobrze też jest mieć na uwadze inne wypadki, takie jak dzwoniących dziennikarzy lub blogerów, którzy będą chcieli napisać materiał o Twojej firmie. Dzięki posiadanym fotografiom, wykorzystasz tę okazję do zaprezentowania się w jak najlepszym świetle.
4. Stwórz niepowtarzalną pamiątkę
Zdjęcie to również pamiątka, którą możesz przekazać najbliższym. Żona może postawić je na biurku, a dzieci będą się uśmiechać, patrząc na wiszący na ścianie portret Taty – szczególnie, jeśli w pracy spędzasz dużo czasu. Wynieś więc z niej coś dla siebie i swoich bliskich, którzy będą się mogli chwalić tym, jak dobrze wyglądasz.
5. Zrób coś dla siebie
Żyjemy w dobie mediów społecznościowych. Dlaczego więc nie zadbać o to, aby Twój profil w serwisie prezentował się jak najlepiej? Facebook czy LinkedIn to przestrzeń zarówno do budowania swojego wizerunku jako przedsiębiorcy, ale także do pochwalenia się swoim wyglądem i sprawienia sobie tym drobnej przyjemności. Do tego celu możesz wykorzystać mniej formalne ujęcia, często robione oprócz „sztywnych” biznesowych sesji. Wystarczy ustalić ten szczegół z fotografem, żeby już wkrótce Twoje profile na portalach społecznościowych cieszyły oko odświeżonym wizerunkiem.
Comment