Jak Cię widzą, tak Cię piszą

Żadna firma czy organizacja nie jest samotną wyspą. Wszyscy to wiemy. Dlatego tak ważne jest, aby sięgnąć po sprawdzone rozwiązania pijarowe, wzmacniając pozycję przedsiębiorstwa w gęstej sieci powiązań, w które wszyscy jesteśmy uwikłani.

O tym, jak ważna jest komunikacja z innymi podmiotami, wielokrotnie przekonywaliśmy się my sami, podobnie jak nasi Klienci. Dzięki odpowiedniemu wizerunkowi firmy, zaangażowaniu w wydarzenia, konferencje i inne działania networkingowe oraz regulanemu podtrzymywaniu już istniejących relacji, wszyscy zyskujemy.

Jeśli PR kojarzy Ci się jedynie z rzecznikiem prasowym, który raz na jakiś czas zorganizuje spotkanie z dziennikarzami, aby w kwiecistych słowach wygłosić zakamuflowaną reklamę swojej organizacji, to jesteś w błędzie. Kontakt z mediami to jedynie mały wycinek wszystkich działań podejmowanych przez pijarowców, i wcale nie najważniejszy.

Wszyscy jesteśmy strategami

W przypadku przedsiębiorstw pijar to realizowanie całej misternie skonstruowanej strategii wizerunkowej firmy, szukanie nowych pól i możliwości działania czy budowanie zależności prowadzących do często poważnych transakcji.

Dzięki spójnej strategii przedsiębiorca może nie tylko poprawić ogólne postrzeganie swojej działalności, ale także zbudować dla niej potężne zaplecze. Dlaczego to aż tak ważne? Przede wszystkim dlatego, że rzeczą, którą wszyscy tak naprawdę sprzedajemy, nie jest tylko konkretny produkt czy usługa, ale przede wszystkim idea, która za nią stoi. Zupełnie jak w filmie „Incepcja”, to zaszczepienie idei w głowach odbiorców jest celem zarówno marketingu, jak i pijaru. Dlatego tak trudne może się okazać budowanie wizerunku przez osobę niedoświadczoną.

Perspektywa na przyszłość

To, w jaki sposób Twoja organizacja będzie postrzegana przez innych, zależy właśnie od stojącej za nią idei. Idei, która czasami przychodzi do głowy samorzutnie, ale najczęściej trzeba ją odszukać. W tym miejscu właśnie przydają się specjaliści.

W dłuższej perspektywie działalności, stworzenie i podtrzymanie odpowiedniego wizerunku firmy to przysłowiowe „być albo nie być”. Od tego, w jaki sposób organizacja będzie postrzegana, w dużej mierze zależy jej sukces i późniejsze utrzymanie się w czołówce, wśród konkurencyjnych przedsiębiorstw. Dlatego na pijarze nie należy oszczędzać, bo może się okazać, że pozornie duży wydatek przyniesie niepomiernie większy zysk w przyszłości.

Comment

There is no comment on this post. Be the first one.

Leave a comment