Siła słowa

Słów Ci brak?

Nie można zaprzeczyć stwierdzeniu, że język kształtuje naszą rzeczywistość. Dzięki językowi wyrażamy nasz światopogląd, poznajemy otoczenie i zawiązujemy relacje – również te biznesowe. Czasem jednak brakuje nam słów, żeby precyzyjnie się wyrazić lub wywrzeć odpowiednie wrażenie. Wówczas warto zdać się na wiedzę kogoś, kto ma większy dar posługiwania się słowem.

Jak Cię widzą…

Wizerunek firmy to jeden z najważniejszych elementów prowadzenia działalności. Nie tylko jakość świadczonych usług czy produktów. Nie tylko udzielenie dożywotniej gwarancji. Pierwszą (i czasami – ostatnią) rzeczą, z jaką potencjalny Klient się styka, jest wizerunek. Dawniej szyld, obecnie najczęściej witryna internetowa i profil w mediach społecznościowych.

Dlatego na wizerunku nie należy oszczędzać. Wyróżniając się wśród konkurencji, zyskujemy zauważalność, jesteśmy lepiej postrzegani w biznesowym środowisku, a nasze produkty i usługi wydają się być lepszej jakości, nawet jeśli są identyczne z owocami pracy innych przedsiębiorców. Brzmi jak truizm? Możliwe, ale wielu przedsiębiorców wciąż skupia się wyłącznie na treści swojej działalności, przywiązując zbyt małą wagę do jej formy. Oszczędzają nie tylko na grafice i estetyce przedstawianych treści, ale również na opisującym je tekście. A niestety, jeśli nie opiszą swojej pracy w sposób klarowny i przyciągający wzrok, Klient momentalnie straci zainteresowanie ofertą. Istnieje jednak proste i sprawdzone w tej sytuacji rozwiązanie.

Twoje słowa, inne pióro

Zdanie się na usługi doświadczonego copywritera jest optymalnym rozwiązaniem. Przedsiębiorca może w ten sposób nie tylko zaprezentować Klientowi swoje idee w sposób przejrzysty, ujęte w piękne słowa. Często copywriter wykorzystuje doświadczenie, którego nabył we współpracy z różnymi firmami i mierząc się z kolejnymi wyzwaniami. Dzięki temu ma porównanie i wie, w jaki sposób dobrać retorykę do przedstawianych treści.

Copywriterzy, dzięki swojemu językowemu zacięciu i często humanistycznemu wykształceniu, wykorzystują także osiągnięcia semiotyki, lingwistyki czy antropologii, sięgając po zabiegi retoryczne, istnienia których większość ludzi sobie nie uświadamia. Zawodowy copywriter wie, że podstawę sukcesu stanowi nie sam produkt, który ma zaprezentować, ale idea, która za nim stoi. Dzięki temu powstały tekst jest dla czytelnika nie tylko zrozumiały, ale również buduje w nim odpowiednie zaciekawienie danym produktem, usługą czy firmą. W ten sposób przedsiębiorca dodatkowo zyskuje w oczach potencjalnego Klienta, do którego bez copywritera dotarłby z trudem albo wcale.

Żyjemy w epoce outsourcingu. Dziś nikt nie ma wątpliwości, że zewnętrzni wykonawcy są potrzebni i pozwalają znacznie odciążyć firmę. Korzystając z tego typu usług, przedsiębiorca zyskuje czas na merytoryczną pracę nad swoimi głównymi zadaniami, jednocześnie mając gwarancję, że wyzwania, jakie postawił przed zewnętrznym wykonawcą, zostaną profesjonalnie i skutecznie zrealizowane. Bo wizerunek firmy jest ostatnią rzeczą, na której powinniśmy oszczędzać.

Comment

There is no comment on this post. Be the first one.

Leave a comment