1. Warto zacząć, kiedy już się nie chce
Nowy Rok to nowe postanowienia. Co zrobić by tym razem osiągnąć sukces i nie stracić zapału? A może już dziś Twoja noworoczna chęć zmian wygasła i emocje odeszły? Jeśli nie masz już chęci na wielkie zmiany, to świetnie się składa, bo mamy coś dla Ciebie. 🙂
Dobra wiadomość jest taka, że po wygaśnięciu emocji możemy zaplanować wszystkie cele jeszcze bardziej racjonalnie, krok po kroku ustalając całą strategię. Na pewno dopomogą w tym przeróżne dostępne pomoce jak specjalne: poradniki, kalendarze, notatniki, czy aplikacje mobilne. Ale my radzimy popracować tym razem na kartce papieru podzielonej na cztery części i niczym generał przed wojną opracować strategię. Dlatego już dziś zarezerwuj sobie czas, tak by nikt Ci nie przeszkadzał. Weź kartkę papieru. Usiądź wygodnie. I wypisz wszystko, co tylko „siedzi” Ci w głowie. Nie bój się napisać swoich najskrytszych marzeń i niezrealizowanych postanowień. Następnie poszczególne zadania przyporządkuj do odpowiedniej ćwiartki w matrycy przedstawionej poniżej.
PILNE | NIEPILNE | |
WAŻNE |
I – sprawy naglące, – sprawy „na przedwczoraj”, – sytuacje kryzysowe, |
II – budowanie relacji i wizerunku,- zapobieganie, |
NIEWAŻNE | III- błahe sprawy naglące,- „pożeracze czasu”, |
IV – sprawy, których gdy nie wykonamy to nic nie stracimy, |
Metodę klasyfikowania w ten sposób zadań wprowadził Dwight Eisenhower (amerykański dowódca walczący podczas
II wojny światowej). Podział ten pomaga w wyznaczaniu priorytetów i skutecznemu zarządzaniu sobą w czasie.
Cały system opiera się na przyporządkowaniu każdej sprawy jaką mamy wykonać do któreś z czterech ćwiartek powyższej matrycy. Dzięki temu wiemy, co jest ważne, a co pilne. Dodatkowo trzeba pamiętać, że ważnych rzeczy nie można zaniedbywać, bo za chwilę staną się pilnymi i w dodatku trudnymi do nadrobienia. Zasady te działają tak samo w przypadku spraw osobistych, ale także zawodowych… Najczęściej noworoczne obietnice dotyczą właśnie spraw ważnych, a nie pilnych, czyli tak zwanych spraw z drugiej ćwiartki.
Prześledźmy jednak cały mechanizm matrycy – opiera się on na dwóch paradygmatach: ważności i pilności. Sprawy ważne są zakorzenione w misji i najwyższych celach, należą do nich rzeczy, które potrzebują systematyczności i zwykle ich zaniedbanie jest odczuwalne dopiero po jakimś czasie, ale za to ze zdwojoną siłą. Do takich spraw należą m.in. regularne ćwiczenia, zdrowa dieta, czytanie zaległych lektur, budowanie relacji czy wizerunku Twojej firmy. Natomiast sprawy pilne są oczywiście związane z czasem i deadlinem ich wykonania.
2. Warto wymyślić dla naszej firmy postanowienie noworoczne
Nowy rok może być idealnym początkiem na zmiany także w naszym życiu zawodowym i w funkcjonowaniu samej firmy. A w każdej firmie zawsze jest obszar, który można ulepszyć. Dlatego warto odpowiedzieć sobie na pytania:
- Jak moja firma jest postrzegana przez Klienta?
- Czy jest widoczna w sieci?
- Czy moja strona internetowa jest responsywna, czyli dostosowana do urządzeń mobilnych?
- Czy logotyp nie potrzebuje odświeżenia?
- Czy firma jest w mediach społecznościowych?
- Jak prezentują się wszelkiego rodzaju wydruki jakich używam na co dzień: poczynając od wizytówek, papieru firmowego, teczek, folderów reklamowych itp.
- I wreszcie jakie Klienci mają skojarzenia z moim biznesem?
- Czy lubią moją markę? Jakie emocje ona w nich budzi?
Wiemy, że trudno jest dokonać takiej oceny obiektywnie, gdy angażujesz się jednocześnie w działalność firmy. Dlatego też proponujemy audyt marketingu, (ZAMÓW DZIŚ audyt marketingu – napisz na biuro@pracowniasynergii.pl) dzięki któremu dostaniesz na tacy cenne spostrzeżenia ekspertów z dziedzin takich jak: public realtions, marketingu, stron internatowych, social mediów, prawa itp. Co więcej, nie zostawimy Cię z samymi wynikami naszej analizy, ale dołączymy do niej proponowaną strategię i nawet pomożemy ją wdrożyć. Dzięki nam, będziesz mieć pewność, że nowy rok 2015 przyniesie ogromne zmiany także w Twojej firmie.
3. A teraz trzecia rzecz, którą warto zrobić jeszcze dziś.
Będzie ona skuteczna, a jednocześnie nie wymagająca żadnego wysiłku. To dołączenie do subskrybentów naszego specjalnego newslettera 2015. Po zapisaniu się do naszej bazy (ZAPISZ się TUTAJ) będziesz mieć pewność, że jeśli nawet Ty zapomnisz o ciągłej pracy nad ulepszaniem Twojej firmy, to my o tym nie zapomnimy. Jeśli Ty osłabniesz w siłach, my pomożemy Ci i zrealizujemy Twoje zamierzenia do końca. Ponadto, dzięki naszym wiadomościom będziesz dostawał zestaw ciekawych informacji z branż ważnych dla każdego przedsiębiorcy prowadzącego swoją działalność i chcącego się rozwijać.
Co zyskujesz:
– źródło wiedzy, pomysłów,
– zniżki i informacje tylko dla zapisanych na nasz newsletter,
– kontakt do agencji 360, która pomoże w realizacji Twoich wszystkich pomysłów,
– czas, bo nie musisz sam szukać ważnych informacji czy inspiracji,
– dzięki współpracy z nami – Twoja firma może jeszcze bardziej się rozwinąć i zaistnieć w sieci oraz mediach.
A czego nie warto robić?
Nie warto zostawiać tych wszystkich spraw na później. Więc zapisz się na nasz newsletter już dziś – a my będziemy Ci przypominać systematycznie o tym, co robić warto.
Comment